Resum de les propostes per Nou Barris de la CUP-Capgirem Barcelona

En aquest escrit, volem resumir en 10 punts les propostes que defensem al districte i que són de vital importància en defensa dels serveis públics, de les lluites del moviment veïnal i en contra de les privatitzacions al nostre districte. Evitem, amb la nostra força i amb les lluites al carrer, que passin a mans d’especuladors i d’empreses privades que ens precaritzen diàriament les nostres vides.

Des de l’any 1979, a Nou barris, amb el PSC-ICV i després el continuisme de CIU, ha dut el camí contrari. S’han anat construint centres comercials en mans de multinacionals, obrint grans cadenes d’alimentació amb precàries condicions laborals, tancant serveis públics com el CAP de la Guineueta i reduint línies d’autobusos i privatitzant-ne d’altres.

Mesures destacades del programa de Nou Barris

1. Reobertura del CAP de la Guineueta els festius i caps de setmana.

2. Retorn de camp de futbol del barri de Porta al Club de Futbol Alzamora.

3. Creació de dues rambles transversals al barri de Porta amb horts urbans. Ús de la plaça Sóller com a mercat de segona mà autogestionat pel moviment veïnal i eix comercial del barri.

4. Aturar els desnonaments fins que les persones afectades disposin d’un habitatge digne amb una despesa màxima del 30% dels seus ingressos (incloent els serveis bàsics d’aigua, llum i gas).

5.Consells de barri i altres organismes realment decisoris i no merament informatius.

6. Foment de l’ocupació pública i remunicipalització dels serveis que es troben en mans privades.

7. Ampliació de places ales escoles públiques reduint les escoles privades concertades.

8. Oferta de menjadors gratuïts a les escoles públiques i municipalització dels llocs de treball actualment en mans privades.

9. Retorn de les quatre línies d’autobús (80, 81, 82 i 83) a mans públiques (actualment privatitzades en mans de Sagalés), incorporant tota la plantilla amb les mateixes condicions laborals que a TMB.

10. Impulsar el model d’ateneus i de gestió comunitària dels serveis i retorn a la gestió pública dels centres cívics actualment de gestió privada.