Notícies de Nou Barris

El proper 1 d’octubre, el poble de Catalunya té una cita amb les urnes per decidir el seu futur polític. A aquest efecte, el govern de la Generalitat convocarà un referèndum amb la pregunta: “Voleu que Catalunya sigui un estat independent en forma de república?”.

“Municipalitzem! Dignifiquem el treball públic a la nostra ciutat” va ser un acte públic de debat i visibilització de les diferents lluites de treballadors públics amb el plantejament polític de municipalitzar els serveis públics de l'Ajuntament de Barcelona. Durant més de trenta anys el consistori barceloní ha venut o posat en mans de la gestió privada una part important dels serveis públics que abans gestionava directament.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP)- Capgirem Barcelona del districte de Nou Barris reivindica la República Catalana amb un canvi simbòlic de tres noms de carrer vinculats a la dictadura franquista o a la monarquia espanyola. L'objectiu es posar de relleu la necessitat de vincular els noms dels carrers del districte i barcelonins a personatges de moviments lluitadors pels drets i les llibertats, de l'antifranqusime o per personalitats de la cultura.

Primer de tot, i aprofitant que, un cop més, la guàrdia urbana està asseguda al costat del govern, volem recordar que encara no s'han disculpat per inventar-se una denúncia falsa contra el regidor adscrit de la CUP-Capgirem Barcelona a Nou Barris, el company Josep Garganté.

El 31 desembre 2017 finalitza el contracte que l'empresa Sagalés té amb la TMB per la gestió de les línies 80, 81, 82 i 83 que donen servei als barris de muntanya de Nou Barris. Aquesta concessió, que en el seu origen va ser de Transportes Lydia, és una anomalia a la nostra ciutat, que compartim amb els barris de muntanya d'Horta-Guinardó i Gràcia (86 i 87).

Des de la CUP Capgirem Nou Barris volem valorar la jornada de treball per a l'elaboració del pla integral contra la pobresa al districte, una reivindicació històrica de Nou Barris Cabrejada.

Aquesta jornada va ser convocada amb caràcter obert, cosa que donava peu a la participació de qualsevol persona, a títol personal o col·lectiu. Si bé la realitat va ser una altra molt diferent, ja que no es va permetre pràcticament l'entrada de noves propostes, més enllà de les que portaven Nou Barris Cabrejada i l'Ajuntament de Barcelona.

Intervenció sobre la vaga de metro i bus i l'opacitat de TMB:

El passat dissabte 20 de febrer al matí, el moviment veïnal del barri de Porta va organitzar una assemblea popular per recollir suports a la demanda de que al carrer Maladeta no s'hi contrueixin més pisos, i que en aquest carrer s'hi faci una rambla verda amb horts urbans que conecti amb la plaça Sóller. Així mateix, també reivindiquen la construcció d'una zona recreativa per a nens i nens i gent gran, un gimnàs per al col·legi d'aquella zona, i un altre corredor verd al c/Pintor Alzamora.

La CUP Capgirem Nou Barris, la Trobada Alternativa de Nou Barris i Arran Nou Barris han treballat en les últimes setmanes per acudir amb propostes conjuntes a la jornada de treball del Plenari Extraordinari sobre pobresa, que se celebrarà de

Pàgines