Notícies de Nou Barris

El passat 13 de novembre, des de la CUP de Nou Barris vam emetre un comunicat on denunciàvem els plans del govern municipal a Nou Barris en relació amb la realització de l’espectacle “Natura encesa”, al parc del Turó de la Peira, durant les festes nadalenques.

En els darrers mesos, el servei de les línies 80, 81, 82 i 83 s'ha vist afectat per la molt deficient gestió que Sagalés fa d'aquestes línies externalitzades des de fa ja molts anys, amb constants avaries i afectacions del servei. És inacceptable que Ciutat Meridiana, Torre Baró, Vallbona, Trinitat Nova, Roquetes i Canyelles hagin de patir aquesta anomalia, que només succeeix aquí i als barris de muntanya d'Horta-Guinardó, on s'acumulen la majoria dels barris més pobres de la ciutat.

El passat quatre de novembre, el Districte de Nou Barris de l'Ajuntament de Barcelona anunciava que suspenia l'espectacle "Natura Encesa" que havia de celebrar-se durant les festes de Nadal al parc del Turó de la Peira.

Aquesta situació resulta encara més greu quan la candidatura de la regidora, Barcelona en Comú, va fer bandera de la regeneració democràtica i de la participació c

El proper 1 d’octubre, el poble de Catalunya té una cita amb les urnes per decidir el seu futur polític. A aquest efecte, el govern de la Generalitat convocarà un referèndum amb la pregunta: “Voleu que Catalunya sigui un estat independent en forma de república?”.

“Municipalitzem! Dignifiquem el treball públic a la nostra ciutat” va ser un acte públic de debat i visibilització de les diferents lluites de treballadors públics amb el plantejament polític de municipalitzar els serveis públics de l'Ajuntament de Barcelona. Durant més de trenta anys el consistori barceloní ha venut o posat en mans de la gestió privada una part important dels serveis públics que abans gestionava directament.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP)- Capgirem Barcelona del districte de Nou Barris reivindica la República Catalana amb un canvi simbòlic de tres noms de carrer vinculats a la dictadura franquista o a la monarquia espanyola. L'objectiu es posar de relleu la necessitat de vincular els noms dels carrers del districte i barcelonins a personatges de moviments lluitadors pels drets i les llibertats, de l'antifranqusime o per personalitats de la cultura.

Primer de tot, i aprofitant que, un cop més, la guàrdia urbana està asseguda al costat del govern, volem recordar que encara no s'han disculpat per inventar-se una denúncia falsa contra el regidor adscrit de la CUP-Capgirem Barcelona a Nou Barris, el company Josep Garganté.

El 31 desembre 2017 finalitza el contracte que l'empresa Sagalés té amb la TMB per la gestió de les línies 80, 81, 82 i 83 que donen servei als barris de muntanya de Nou Barris. Aquesta concessió, que en el seu origen va ser de Transportes Lydia, és una anomalia a la nostra ciutat, que compartim amb els barris de muntanya d'Horta-Guinardó i Gràcia (86 i 87).

Pàgines