Fem fora Sagalés de Nou Barris

Prou discriminació dels barris de muntanya! Per un transport públic de qualitat! Fem fora Sagalés de Nou Barris!

En els darrers mesos, el servei de les línies 80, 81, 82 i 83 s'ha vist afectat per la molt deficient gestió que Sagalés fa d'aquestes línies externalitzades des de fa ja molts anys, amb constants avaries i afectacions del servei. És inacceptable que Ciutat Meridiana, Torre Baró, Vallbona, Trinitat Nova, Roquetes i Canyelles hagin de patir aquesta anomalia, que només succeeix aquí i als barris de muntanya d'Horta-Guinardó, on s'acumulen la majoria dels barris més pobres de la ciutat. De nou, un greuge comparatiu entre els barris populars i la resta de la ciutat, on tot el transport diürn és públic i gestionat per TMB.

De nou, TMB vol treure a concurs el servei de les línies 80, 81, 82 i 83 i donar opció a què les gestioni una empresa privada durant 10 anys, amb un cost de 33,3 milions d'euros. Amb aquests diners públics es podria cobrir  bona part de la gestió interna de les línies i la internalització de les treballadores a la plantilla de TMB.

Per tant, des de la CUP Nou Barris demanem:

  1. Que els responsables polítics de TMB, en aquest cas l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, renunciïn al concurs públic per adjudicar aquestes línies.
  2. Que l'1 de gener de 2021, data de finalització de la pròrroga del contracte, les línies passin a ser gestionades per TMB de manera definitiva.
  3. Que s'ofereixi a tots els treballadors i treballadores de Bus Nou Barris passar a la plantilla de TMB per continuar conduint aquestes línies.
  4. Que es demanin responsabilitats econòmiques a Sagalés per la deficient gestió i que els ingressos d'aquestes peticions vagin per cobrir els costos de la internalització.

Prou discriminació dels barris de muntanya!
Per un transport públic de qualitat!
Fem fora Sagalés de Nou Barris!

De nou, TMB vol treure a concurs el servei de les línies 80, 81, 82 i 83 i donar opció a què les gestioni una empresa privada durant 10 anys, amb un cost de 33,3 milions d'euros. Amb aquests diners públics es podria cobrir  bona part de la gestió interna de les línies i la internalització de les treballadores a la plantilla de TMB.