Crònica de l'audiència pública del Districte de Nou Barris 5/10/2015

El dilluns dia 5 es va celebrar l'Audiència Pública de Nou Barris a l'Auditori del Fòrum Nord. Canviar l'emplaçament, no la sala d'actes de la seu del districte com es feia amb CIU, va permetre que moltes més veïnes puguessin accedir a la mateixa. 160 persones i el govern van participar de l'Audiència.

Es van recollir 35 intervencions sobre temes com urbanisme, manteniment d'escoles, equipaments esportius i desnonaments. Sobre aquest últim tema es van donar dades esfereïdores, amb una mitjana de 15 desnonaments a la setmana a Nou Barris i 60 desnonaments al mes. Les veïnes van desplegar pancartes al·ludint aaquest terrible mal que afecta les classes popular, i exigint solucions efectives i immediates a l'alcaldessa Ada Colau.

La regidora Janet Sanz va contestar les preguntes per blocs, agilitzant així l'Audiència. Va oferir el compromís de treballar per buscar la solució als desnonaments.

La intervenció del Carles Hernàndez, portaveu de la CUP Nou Barris per l'Audiència, va començar amb la pregunta sobre el sou (56.000€/any) i les funcions del president del plenari de C's. També sobre per què hi ha dos regidors amb dedicació exclusiva i quines funcions tenen, havent-hi un més que a la passada legislatura. Es va interpel·lar a la regidora sobre la pròrroga o municipalització del contracte de les quatre línies d'autobusos que van cap a la Zona Nord en mans de Sagalés. Per últim, es va manifestar des de la CUP Nou Barris per la quantitat sagnant de desnonaments al barri i es preguntà quin era el número de persones reallotjades en els 100 dies de govern municipal.

Les audiències són un espai on les veïnes recuperem el contacte amb les institucions i provoquem amb les nostres preguntes que les institucions també s'apropin a les veïnes, tot i que des de la nostra candidatura apostem per mecanismes de participació més profundes i vinculants en la línia de construcció d'un veritable poder popular. Una política participativa real és un dels millors mitjans de control de la corrupció i de presa de decisions que responguin relament a les necessitats del veïnat de Nou Barris i de Barcelona.

Crònica de l'audiència pública del Districte de Nou Barris 5/10/2015