Resum dels consells de barri de Roquetes, Porta, Can Peguera, Guineueta, i sectorials de Salut i Ecologia Urbana

Resum dels consells de barri de Roquetes, Porta, Can Peguera i Guineueta i sectorials de Salut i Ecologia Urbana

Durant els últims quinze dies, s'han seguit realitzant nous Consells de Barri a tot el Districte, als quals hem assistit com CUP Capgirem Barcelona. A més, s'han celebrat els dos primers Consell Sectorials.

De tot això, destaquem:

Roquetes

Del consell de barri de Roquetes destaquem la demanda, per part dels Horts comunitaris de Roquetes, d’un espai de l’Ajuntament. Aquest grup, vinculat al Pla Comunitari de Roquetes s’ha quedat sense solar i necessiten un altre per a continuar la seva activitat.

Per dinamitzar la salut comunitària -que ha empitjorat amb la crisi- es creuen necessàries màquines per fer esport al carrer, així com un pla integral de salut on es tingui en compte la prevenció d’addiccions, la salut bucodental infantil i la salut mental.

Pel que fa a la neteja, s’ha detectat que els camions de reg de carrers no arriben a diversos llocs del barri. Es va demanar també que s’arreglessin diverses plaçes i carrers del barri.

Porta

El Consell de Porta ha estat multitudinari, amb ple total en Can Verdaguer. Després de les crítiques al funcionament dels Consells de Barri, la sala es va omplir de propostes pel PAM-PAD de Nou Barris, entre elles temes de clavegueres, busos de barri, la Plaça Soller, habitatge social, la pacificació del barri, seguretat, neteja...

Però dos temes van centrar moltes intervencions, l'ampliació del Heron City i els horts, i en tots dos casos el govern es va rentar les mans, parlant de l'herència rebuda. En el cas dels solars de “Nuñez & Navarro”, la CUP Capgirem Nou Barris va comentar que sí hi ha opcions per combatre contra l'empresa, però que és necessària voluntat política i ganes de lluita institucional i de carrer.

Can Peguera

En Ca Peguera també es va omplir el Cosa Nostra pel Consell de Barri. Es va parlar de temes que afectaven al barri, com la necessitat de zona blava o zona verda, problemes estructurals als carrers, habitatge i les obres al Carrer Vilaseca.

Però un tema va ser especialment significatiu... una discussió intergeneracional entre persones majors i joves per l'ús dels espais comuns. Mentre que algunes reclamaven més presència policial, un grup de joves va reclamar a l'Ajuntament un espai per a elles, i aixi poder socialitzar sense molestar a les veïnes.

Guineueta

A la Guineueta, ple total en la Masia, sent el Consell de Barri més massiu fins avui. Dos temes van centrar tot el debat; el primer el carril bus al Passeig Valldaura, que pretén donar velocitat a la nova H4, antiga 73, en el seu pas des de Sant Andreu a la Ronda de Dalt. Les veïnes reclamen no eliminar carrils de tràfic privat mentre l'Ajuntament diu fer una aposta pel transport públic.

El segon va ser l'Església de Sant Rafael, un tema que va portar discussions entre veïns i entre veïns i Govern. Mentre les feligreses de l'Esglesia reclamaven l'ampliació immediata, concedida pel Govern de Xavier Trias, l'Associació de Veïnes i altres persones a títol individual, reclamaven que aquesta ampliació fos menor per evitar carrerons, problemes de mobilitat i l'eliminació del pati del Casal de Joves.

Posteriorment, es van parlar d'altres temes com la seguretat, la poca il·luminació en algunes zones, el servei d'atenció a persones sense llar, les Escoles Bressol, el camp de futbol de la Guineueta i problemes als parcs Central i Guineueta, així com el Carril Bici de Valldaura, on van reclamar diverses veïnes una reorganització del Passeig per separar el Carril Bici i la vorera.

Salut

El de Salut és el primer Consell Sectorial d'aquesta legislatura. En elles el Govern va presentar el PAD-PAM i les línies estratègiques de salut per a la legislatura, l'Agència Catalana de Salut va presentar el "Informe de salut de Barcelona", el Consorci de Salut va fer balanç del conveni d'equipaments 2008-2015 i es va presentar el programa de detenció precoç del càncer de còlon en Nou Barris, que cobrirà tot el districte abans del proper estiu.

A més, es va constituir la Comissió d'Atenció Primària i salut en el Districte i es va comentar entre les assistents el crear un lloc per accedir ràpidament a la informació de tots els serveis de salut del Districte, es va tornar a parlar del CAP de la Guineueta i es va demanar més participació veïnal als espais dedicats a la salut, no solament en els de l'Ajuntament.

Ecología Urbana

En el consell sectorial que inclou el transport públic, la mobilitat i l'ecologia, el govern ha explicat que a inicis de 2016 es començarà el procés participatiu per a la pacificació de l'Avinguda Meridiana i per a la cobertura total de la Ronda de Dalt. Les veïnes han recordat que no es pot deixar fora la part nord de la Meridiana, com sempre ha ocorregut.

Sobre la mobilitat i el transport públic, des de la CUP Capgirem Nou Barris hem demanat la devolució del Bus del barri als diumenges i festius, l'estudi del pas de busos per Borbó, l'ampliació del 132 fins a Cotxeres Borbó i la connexió de la Línia 4 en Virrey Amat entre d’altres. També es va parlar de la pacificació de diverses zones del districte, dels carrils bici i de la nova xarxa ortogonal de bus.

Finalment, a Medi Ambient es va proposar crear una mesa social en Nou Barris amb les entitats que treballen el tema. Entre les reivindicacions posades sobre la taula, es va parlar de les línies elèctriques en algunes zones del Districte, dels parcs Central i Guineueta i de retornar la muntanya a la ciutat, això últim a proposta de la CUP Capgirem Nou Barris.

Participació

Si tens qualsevol dubte, vols explicar-nos qualsevol cosa, vols parlar amb l'Oficina Tècnica de la CUP Capgirem Barcelona o vols participar a l'Assemblea de Nou Barris, escriu-nos a [email protected].