Les propostes de la CUP Capgirem Nou Barris, la Trobada Alternativa i Arran pel Plenari Extraordinari de Pobresa

La CUP Capgirem Nou Barris, la Trobada Alternativa de Nou Barris i Arran Nou Barris han treballat en les últimes setmanes per acudir amb propostes conjuntes a la jornada de treball del Plenari Extraordinari sobre pobresa, que se celebrarà del dia 20 de febrer a Ciutat Meridiana.

Primer de tot, les tres organitzacions donen suport a les reivindicacions i propostes que presentaran les entitats de Nou Barris Cabrejada a la jornada. Si bé, considerem que cal anar un pas més enllà, i portarem diverses propostes que creiem podran millorar els acords de la jornada.

Les propostes, que fem públiques abans de la jornada, perquè puguin ser estudiades per les entitats i partits, han estat elaborats a l'Assemblea Oberta del 8 de febrer, o formen part del programa electoral de la CUP Capgirem Barcelona, o han estat reivindicades per entitats, col·lectius o persones lluitadores del districte.

Les propostes les hem dividit en quatre blocs, els mateixos dels que es compondrà la jornada de treball:

Atenció social

Sobre serveis socials i educadors

• Reduir l’espera de la primera visita als Serveis Socials.

• Augmentar els educadors de carrer.

• Canvi de l’horari de les treballadores socials, per poder ser més flexibles de cara a actuar al carrer.

Transport

• Transport gratuït per a persones operades o amb baixos ingressos.

• Blindatge de les línies d'autobús que hi ha actualment al Districte, llevat que el seu recorregut coincideixi exactament amb el realitzat per una nova línia de la Xarxa Ortogonal.

• Remunicipalització de les línies 8X, actualment operades per de Sagalés.

• Augment de la freqüència de pas de les línies de Bus del Barri, així com de l’11, i manteniment de les parades actuals, sobretot als barris de muntanya.

• Connexió de la línia 4 i la línia 5 a Virrei Amat, amb una estació 100% accessible.

Salut

• Obertura nocturna i en cap de setmana de tots els CAP's de Nou Barris.

• Recolzament a les reivindicacions del barri de Verdum per un centre de salut més proper.

Alimentació i serveis bàsics

• Més enllà de les ajudes actuals, encarar un canvi de model per aconseguir una major sobirania alimentària de les famílies. Entre les primeres mesures, caldrà donar suport als horts urbans actuals i ampliar el nombre a tot el districte.

• Que cap família de Nou Barris es quedi sense llum, aigua o gas.

Feminisme

Habitatge

• Que l'Ajuntament intercedeixi i aconsegueixi que els edificis venuts per Generalitat o Diputació, tornin a mans públiques i es recuperi la dignitat de les persones arrendades.
  • Estudi pressupostari sobre quines són les necessitats habitacionals reals del districte i acceleració de les multes contra els pisos buits de bancs i grans tenidors.

• Publicitar correctament les ajudes a persones amb pocs recursos en impostos com l'IBI i que aquesta publicitat es mantingui en el temps.

• Remunicipalització de les oficines d'habitatge.

Ocupació

• Remunicipalització de tots els llocs de treball de totes les oficines d'informació o serveis de l'Ajuntament de Barcelona i el Districte de Nou Barris

• Que treguin els plans de pensions de les empreses privades que depenen de l’Ajuntament de Barcelona.

• Que cap empresa de l’Ajuntament de Barcelona, o que treballi en àmbit municipal, pugui utilitzar ETTs per a contractar persones.

• Que l'Ajuntament de Barcelona inclogui a TOTS els contractes amb empreses, la prohibició expressa de subcontractació a terceres empreses.

• Municipalització dels recursos laborals del districte, prioritzant les treballadores del territori en aquelles obres o serveis realitzats a Nou Barris.

• Promoure la gestió descentralitzada de les borses de treball amb la participació activa i decisòria de les Associacions de Veïnes i d’Aturades.

Infància i educació

• Municipalització total de les escoles bressol i reducció dràstica del cost per a les famílies.

• Impulsar des de Barcelona que la franja 0-3 estigui inclosa a l'educació reglada.

• Incrementar l’oferta educativa al Districte amb la construcció i habilitació de noves places públiques, gratuïtes i subjectes a valors i dinàmiques democràtiques a tots els nivells educatius, en especial amb les escoles bressol on es pateix una major manca d’oferta.

• Presència d’Integradors Socials als Instituts i Centres Educatius de tot el districte.

• Que s’estudii quin és l’efecte de la jornada intensiva a Nou Barris pel que fa a hàbits alimentaris, els treballs de cures i l’impacte sobre les activitats extraescolars i altres.

• Que en cas que aquest impacte sigui negatiu per als infants i joves, es programin activitats extraescolars en un horari que permeti que els joves es puguin quedar al menjador per tal d’assegurar un àpat calent al dia, almenys.

• Esmorzar i berenar a l’escola per a tots els alumnes, sense costos extres per a les famílies.

• Promoure activament la completa coordinació amb tots els agents educatius del territori.