Intervenció de la CUP-Capgirem Nou Barris a l'Audiència Pública del 6 de març de 2017

Primer de tot, i aprofitant que, un cop més, la guàrdia urbana està asseguda al costat del govern, volem recordar que encara no s'han disculpat per inventar-se una denúncia falsa contra el regidor adscrit de la CUP-Capgirem Barcelona a Nou Barris, el company Josep Garganté.

Segon, des de la CUP Capgirem Nou Barris volem preguntar al Govern que farà amb l’habitatge a Nou Barris. Setmana rere setmana, gràcies als Moviments Socials i el SIPHO, es van ajornant desenes de desnonaments. Però com bé diem, ajornant. D’aquestes desenes, molts queden a l’espera d’una nova data de desnonament, mentre des de l’Ajuntament s’intenta aconseguir habitatge per aquesta família.

Això està funcionant a dia d’avui, gràcies al fet que, pel moment, els terminis judicials juguen al nostre favor. Però ja ens hem trobat desnonaments oberts on ha sigut impossible aturar-ho, ni tan sols amb la intervenció de l’Ajuntament. Senyores del Govern, que pensen fer quan el coll d’ampolla que s’està formant esclati? Es més, quines eines us dona el Pla d’Habitatge, que heu acordat amb la dreta, per aconseguir solucionar el problema de l’habitatge?. Perquè nosaltres, a dia d’avui, no veiem cap opció de solucionar-ho per la via legal. O comencem a expropiar, temporal o indefinidament, pisos de bancs o fons voltors que no estan ni tan sols estant pagant les comunitats de veïns, o aquesta situació va camí d’enquistar-se. Però clar, era molt més fàcil acordar amb Convergència i Unió i Ciutadans el Pla d’Habitatge.

Tercer, a dia d’avui continuem esperant quin és el posicionament definitiu de l’Ajuntament de Barcelona vers la remunicipalització dels busos 80, 81, 82 i 83, ara mateix gestionats per Sagalés. Cada vegada que veïnes o persones de la CUP-Capgirem Barcelona preguntem sobre aquest punt, la resposta és sempre la mateixa, que ho esteu estudiant, que l’Ajuntament ha de mirar quines prioritats de remunicipalització té i que el cost d’assumir aquestes línies es d’un milió d’euros. Comencem a tenir la sensació que, a nou mesos llargs d’haver d’assumir la gestió de les línies, el govern municipal només fa que donar llargues per no remunicipalitzar el servei.

I per últim, volem recordar a Janet Sanz que fa dos Audiències Públiques, a principis d'octubre, ja fa 5 mesos, vam denunciar que al Carrer Alvaredo 21-23 al barri de Roquetes, hi havia un veí que aprofitava que 3 pivots estaven solts i els treu i posa a la seva conveniència per entrar a un gual privat il·legal.

Dijous passat , fa 4 dies, vam comprovar que la situació era exactament la mateixa. Tant difícil es soldar 3 pivots? o estan molt enfeinades en fer presentacions de la T-Mobilitat per privatitzar, encara més, el transport públic de la ciutat?

Intervenció de la CUP-Capgirem Nou Barris a l'Audiència Pública del 6 de març de 2017