Compte enrere per fer #ForaSagalés de Nou Barris

El 31 desembre 2017 finalitza el contracte que l'empresa Sagalés té amb la TMB per la gestió de les línies 80, 81, 82 i 83 que donen servei als barris de muntanya de Nou Barris. Aquesta concessió, que en el seu origen va ser de Transportes Lydia, és una anomalia a la nostra ciutat, que compartim amb els barris de muntanya d'Horta-Guinardó i Gràcia (86 i 87).

Aquesta gestió ha estat plena d'escàndols, tant a nivell de drets laborals, amb incompliments de les normatives de descans i del dret a vaga, com de la seguretat de les veïnes, amb deficiències greus en els autobusos, que va portar a l'Ajuntament de Trias a adquirir nous vehicles en cessió a Sagalés per fer front a la pressió veïnal.

Des de la CUP Capgirem Nou Barris reclamem que les línies 80, 81, 82 i 83 passin a ser gestionades directament per TMB, en millors condicions que actualment, i subrogant al 100% de la plantilla, amb les condicions laborals que tenen actualment les treballadores de TMB. Aquesta proposta ha estat portada tant al Ple del Districte com al de Ciutat.

Aquesta reclamació és una reivindicació veïnal dels barris de Torre Baró, Vallbona, Ciutat Meridiana, Trinitat Nova, Roquetes i Canyelles, així com de la plataforma Nou Barris Cabrejada i altres entitats del districte. Fins i tot ICV-EUiA, ara al Govern amb Barcelona en comú, van portar el mes de juliol de 2014 aquesta proposta al Ple del Districte.

Per part del Govern, després de rebutjar a l'abril la nostra proposició a l'Ajuntament, el 4 maig 2016 van presentar una moció al Ple del Districte per estudiar el pas a TMB de les línies del Bus Nou Barris. Si bé, gairebé vuit mesos després, seguim sense informació sobre aquests estudis i només hem rebut llargues per part del Govern i la presidenta de TMB.

És per això que la CUP Capgirem Nou Barris comença avui una campanya informativa sota el títol "Transport 100% Públic" amb el hashtag #ForaSagalés, amb l'objectiu de mantenir la pressió al carrer i aconseguir que l'Ajuntament de Barcelona i el Àrea Metropolitana de Barcelona assumeixin les reivindicacions veïnals Nou Barris.

TRANSPORT 100% PÚBLIC!
BUS NOU BARRIS A TMB!